Posolstvo Pána Ježiša Krista v čase konca


Úvod l Podrobný obsah l Kto je William Branham? l Zo života W. M. Branhama l Stalo sa v našich dňoch l Prorok ku pohanom l Slovo Božie prišlo k prorokovi l Ježiš Kristus je Boh l Omilostenie l Čo je znovuzrodenie? l Prehliadka Nevesty l Tajomstvo Babylon - Mater smilníc l Posledná výstraha Ducha l Obžaloba l Videnie pekla l Do posledného dychu a potom... l Ponúkame l Kontakt l

Božie Slovo prišlo k prorokovi Williamovi Marrionovi Branhamovi

"Vezmi pero a píš"
(Úryvok z knihy "Výklad siedmich cirkevných vekov")

 

Keď som bol jedného večera pred Bohom na modlitbe, povedal Duch Svätý, aby som vzal pero a písal. Keď som ho uchopil, dostalo sa mi od Jeho Ducha posolstvo pre cirkev. Týmto vám ho prinášam... Ide v ňom o Slovo a nevestu.

"Tu je to, čo sa vám pokúšam povedať. Zákonom reprodukcie rodí všetko opäť podľa svojho druhu, rovnako podľa Gn 1:11 "A Boh riekol: Nech vydá zem sviežu trávu, bylinu, vydávajúcu semä, ovocný strom, rodiaci ovocie podľa svojho druhu, v ktorom bude jeho semä, na zemi. A bolo tak." Bez ohľadu na to, aký život bol v semene, prichádza do rastliny a potom do ovocia. Ten istý zákon platí pre cirkev až dodnes. Bez ohľadu na to, aké semeno dalo začiatok cirkvi, ono sa prejaví a bude také, ako to pôvodné, pretože to bude to isté semeno. V týchto posledných dňoch príde pravá Nevesta - Cirkev (Kristove semeno) k Záverečnému Kameňu a stane sa super (nad) - cirkvou, super - rodom, lebo ona je skoro taká ako On. Tí, ktorí sú v neveste, Mu budú tak podobní, že budú Jeho verným obrazom. Musí to tak byť, aby mohli s Ním byť spojení. Budú jedno. Budú priamym prejavom Slova živého Boha. Denominácie toto spôsobiť nemôžu (nesprávne semeno). Ony vyprodukujú len svoje vyznanie a učenie, zmiešané so Slovom. Produktom tohoto zmiešania je skrížené ovocie.

Prvý syn (Adam) bol vypovedané semeno Slova Božieho. Bola mu daná nevesta, aby sám seba reprodukoval. To je to, prečo mu bola daná nevesta, totiž, aby sa narodil ďalší Boží syn. Ona upadla. Ona upadla zmiešaním. Ona zapríčinila jeho smrť.

Druhý syn (Ježiš), takisto vypovedané Semeno Slova Božieho, obdržal ako Adam nevestu. Avšak skôr ako ju priviedol na svadbu, takisto upadla. Rovnako ako žena Adamova bola postavená do skúšky, či bude veriť Slovu Božiemu a tým žiť alebo či bude o Slove pochybovať a zomrie. Pochybovala. Opustila Sovo. Zomrela.

Z tej nepočetnej skupiny pravdivého semena Slova Boh predstaví Kristovi milovanú nevestu. Ona je pannou Jeho Slova. Ona je pannou, lebo nepozná žiadne ľuďmi vytvorené ustanovenia a učenia. Skrze tie údy nevesty, nimi sa naplní všetko to, čo Boh zasľúbil prejaviť v tej panne.

Slovo zasľúbenia prišlo k panne Márii. Avšak to Slovo zasľúbenia bol On Sám, aby bol zjavený. Boh sa stal zjaveným. On Sám v tej dobe jednal, v panne splnil Svoje vlastné zasľúbené Slovo. Bol to anjel, ktorý jej priniesol to posolstvo. Avšak anjelske posolstvo bolo Slovo Božie. Iz.9:6. Naplnil v tej dobe všetko, čo o Ňom bolo napísané, lebo ona prijala Jeho Slovo.

Údy nevesty - panny Ho budú milovať a budú vybavené Jeho schopnosťami, lebo On je ich hlavou a všetka moc patrí Jemu. Sú Mu tak poddaní, ako sú údy našich tiel poddané hlave.

Všimnite si harmóniu Otca a Syna. Ježiš nerobil nič, dokiaľ Mu to nebolo Otcom ukázané. Ján 5:19. Táto harmónia má byť teraz medzi Ženíchom a Jeho nevestou. On jej ukazuje Svoje Slovo Života. Ona Ho prijíma. Nikdy o ňom nepochybuje. Preto jej nemôže nič uškodiť, ani smrť nie. Lebo ak bolo semeno zasiate, voda spôsobí, že opäť vzíde. Tu je tajomstvo tejto záležitosti. Slovo je v neveste (ako bolo v Márii). Ona má zmýšľanie Kristove, lebo vie, čo On chce, aby bolo so Slovom učinené. Ona vykonáva rozkaz Slova v Jeho Mene, lebo ona má to "tak hovorí Pán". Slovo je potom Duchom oživené a uskutočňuje sa. Tak ako semeno, ktoré bolo zasiate, je zalievané a dospieva do plnej zrelosti, aby tak slúžilo svojmu účelu.

Tí, ktorí sú v neveste, konajú len podľa Jeho vôle. Nikto ich nemôže prinútiť k tomu, aby robili niečo iné. Oni buď majú to "tak hovorí Pán", alebo sú ticho. Vedia, že to musí byť Boh, pôsobiaci v nich skutky tým, že Svoje vlastné Slovo napĺňa. On úplne nedokončil Svoje dielo počas Svojej pozemskej služby, pôsobí teda ešte teraz v neveste a skrze ňu. Ona o tom vie, vtedy ešte nebola tá doba pre Neho, aby robil určité veci, ktoré musí robiť teraz. Avšak teraz splní skrze nevestu to, čo zostalo pre túto určitú dobu.

Stojme teda ako Jozue a Kálef. Naša zasľúbená zem je v dohľade práve tak ako bola vtedy ich. Jozue znamená "Jehova - Spasiteľ" a on predstavuje vodcu konečnej doby, ktorý príde k cirkvi, tak ako prišiel Pavel ako úvodný vodca. Kálef predstavuje tých, ktorí stáli pevne pri Jozuovi. Spomeňte si, Boh začal s Izraelom ako s pannou Jeho Slova. Avšak oni chceli niečo iné. Tak to urobila tiež cirkev poslednej doby. Hľaďte, Boh neviedol Izrael ďalej, ani ho nedoviedol do zasľúbenej zeme, dokiaľ neprišiel Ním k tomu určený čas. Je možné, že ľud činil nátlak na Jozueho, ich vodcu, a povedali mu: "Zem patrí nám, poďme, aby sme ju zabrali. Jozue, ty si na konci svojich síl. Nemáš viac tú silu, ktorú si mal. Zvykol si síce počuť Boží hlas a poznal si Jeho vôľu, konal si rýchlo. Je s tebou niečo nesprávne." Avšak Jozue bol Bohom poslaným prorokom. Poznal zasľúbenia Božie a očakával na ne. Čakal na jasné rozhodnutie od Boha, až nadišla doba, kedy mali vyraziť a Boh položil celé vedenie do rúk Jozuu, lebo on zotrval pri Slove. Boh mohol Jozuemu dôverovať, tým ostatným ale nie. A to sa opakuje v tejto poslednej dobe. Ten istý problém, ten istý nátlak.

Vezmime ako príklad to, čo vidíme v prípade Mojžiša. Tento mocný pomazaný Boží prorok mal zvláštne narodenie, prišiel na svet v pravý čas, v ktorom semeno Abrahámove malo byť vyslobodené z Egypta. Nešiel do Egypta, aby sa hádal o Písmo, ani aby sa dohadoval s kňazmi. Šiel najprv na púšť, dokiaľ by ľud nebol pripravený, aby ho prijal. Boh povolal Mojžiša na púšť. Čakanie sa však nestalo kvôli Mojžišovi, ale kvôli ľudu, ktorý ešte nebol pripravený prijať ho. Mojžiš sa domnieval, že ľudia porozumejú, avšak nebolo tomu tak.

Ďalším je Eliáš, ku ktorému prišlo Slovo Pánovo. Potom, keď hlásal pravdu jednej skupine, ktorá je predchodkyňou našej americkej Jezábelinej skupiny a ktorá Slovo neprijala, odvolal ho Boh z pracovného poľa a dopustil na onú generáciu súženie, pretože odmietli proroka a Bohom dané posolstvo. Boh ho povolal na púšť a nevyšiel odtiaľ ani na kráľov príkaz. Tí, ktorí sa pokúšali ho presvedčiť, aby tak urobil, zomreli. Avšak Boh hovoril opäť vo videní ku Svojmu vernému prorokovi. Tu vyšiel z ústrania a priniesol Izraelu znova Slovo.

Potom prišiel Ján Krstiteľ, verný predchodca Kristov, ten mocný prorok svojej doby. Nešiel do školy svojho otca, ani do školy farizejov - nešiel do žiadnej denominácie, ale bol Bohom zavolaný von na púšť. Tam zostal, až ho Pán poslal s posolstvom, volajúceho: "Mesiáš je blízko".

Teraz prijmite varovanie na základe Písma. Nebolo to vo dňoch Mojžiša, ktorého Boh potvrdil, že sa pozdvihla rota Kóracha, aby odporovala tomuto mocnému prorokovi? Hádal sa s Mojžišom a tvrdil, že má práve toľko od Boha k tomu, aby mohol viesť národ a že aj druhí majú podiel na Božom zjavení, práve tak ako Mojžiš. Popieral Mojžišovu autoritu. No, ľud vtedy, hoci počuli pravé Slovo a boli oboznámení so skutočnosťou, že bol medzi nimi potvrdený pravý Boží prorok, títo ľudia padli z dôvodu Kóracha a jeho odporovania. Kórach nebol prorokom podľa Písma, ale veľký počet ľudu s ich vodcami sa k nemu priklonil. Ako veľmi podobní Kórachovi sú dnešní evanjelisti so svojim programom zlatého teľaťa. Majú krv na svojich čelách, olej na rukách a ohnivé gule na kazateľni. Dovoľujú ženám, aby kázali, dovoľujú im strihať si vlasy a nosiť dlhé alebo krátke mužské nohavice a obchádzajú Slovo Božie a riadia sa len podľa svojich predpisov a učení. To ukazuje, aké semeno v nich je. Avšak nie všetci ľudia opustili Slovo Božie a obrátili sa proti Mojžišovi. Nie. Tí vyvolení zostali s ním. To isté sa deje dnes znovu. Mnohí sa odvracajú od Slova, avšak niektorí na Ňom zostávajú stáť. Spomeňte si predsa na podobenstvo o pšenici a kúkoli. Kúkoľ je zväzovaný ku spáleniu. Tie odpadlé cirkvi sa spojujú stále užšie a užšie a sú pripravované pre oheň súdu Božieho. Avšak pšenica je zhromažďovaná Samým Pánom.

Musíme tu dávať dobrý pozor, aby sme to videli. Boh predsa zasľúbil, že sa v konečnom čase naplní Malachiáš 4. Musí sa tak stať, lebo je to teraz Duchom oživené Slovo Božie, hovorené prorokom Malachiášom. Ježiš sa o tom zmienil. Bude splnené priamo pred druhým príchodom Krista. V dobe opätovného príchodu Ježiša musí byť všetko Písmo naplnené. Až tento posol, o ktorom hovoril Malachiáš, príde, cirkev z pohanov sa bude nachádzať v poslednom cirkevnom veku. On bude stáť v súhlase so Slovom. Bude učiť celú Bibliu, od Mojžiša až ku Zjaveniu. Začne semenom hada a prejde až k poslovi pozdného dažďa. Avšak denominácie ho odmietnu.

Musí to tak byť, lebo sa tu opakuje to, čo sa stalo v dobe Achabovej. História Izraela z doby Achabovej sa opakuje tu v Amerike, kde sa objaví prorok, o ktorom hovorí Malachiáš. Rovnako, ako Izrael opustil Egypt, aby slúžil Bohu na slobode a zahnal pred sebou národy a sám sa stal mocným národom s vodcami ako Dávid, atď., a potom posadil na trón jedného Achaba s Jezábeľou za ním, ktorá mu dirigovala, práve to isté sme urobili v Amerike. Naši predkovia opustili z toho istého dôvodu svoju zem, aby mohli slobodne slúžiť Bohu. I oni zahnali obyvateľov tejto zeme a zem zabrali. Povstali mocní mužovia ako Washington a Lincoln, ale po nejakom čase na miesto týchto hodnotných mužov nastúpili ľudia tak nízkej triedy a skoro sa posadil na prezidentskom kresle jeden Achab s Jezábeľou za svojím chrbtom, aby ho dirigovala. A vlastne v takom čase musí prísť posol podľa Malachiáša. Potom sa v priebehu pozdného dažďa uskutoční skúška moci ako na hore Karmel. Starostlivo si to, prosím, povšimnite, aby ste to uvideli zo Slova. Ján bol predchodcom podľa Malachiáša 3. On zasial pre ranný dážď a bol organizáciami svojej doby odmietnutý. Ježiš prišiel a zažil na Hore Premenenia plnosť moci. Druhý predchodca Krista zaseje pre pozdný dážď. Ježiš učiní rozhodnutie medzi denomináciami a ich ustanoveniami, lebo On príde a zastane Svoje Slovo a vytrhnutím vezme Svoju nevestu. Prvé rozhodnutie padlo na hore Karmel; druhé na Hore Premenenia a tretie sa stane na hore Sion.

Podivné správanie Mojžiša, Eliáša a Jána, ktorí sa vzdialili od ľudí a išli do samoty, mnohých zmiatlo. Nepoznali, že sa to stalo preto, že ich posolstvo bolo odmietnuté. Avšak semeno bolo zasiate, sejba bola skončená. Ďalšou vecou bol súd. Poslúžili svojmu účelu súc znamením pre ľud, že tým ďalším bude súd.

Verím, podľa Zj 13:6, že neveste bude zabránené, aby naďalej kázala, lebo šelma bude požadovať prijatie znamenia na ruku alebo čelo, ak by malo byť udelené povolenie ku kázaniu. Denominácie znamenie prijmú, alebo budú prinútené kázanie zastaviť. Potom príde Baránok, aby si odviedol Svoju nevestu a odsúdil veľkú neviestku.

Nuž, spomeňte si na to, že Mojžiš sa narodil pre určité dielo, avšak nemohol ho vykonať skôr, dokiaľ neobdržal dary, ktoré by mu umožnili, aby toto dielo vykonal. Musel odísť na púšť a tam vyčkávať; Boh mal určený čas. Na tróne musel byť určitý faraón a ľudia museli volať po chlebe života, skôr než im ho Boh mohol poslať späť. Toto sa hodí aj na našu dobu.

Avšak čo máme v tejto našej dobe? Množstvo ich činí znamenia, takže máme generáciu hľadačov znamení, ktorí vedia len málo alebo vôbec nič o Slove alebo o pravom hnutí Ducha Božieho. Keď vidia krv, olej a oheň, sú radi; nestarajú sa o to, čo je napísané v Slove. Schvaľujú každé znamenie, aj keď je nebiblické. Avšak Boh nás pred tým varuje. Hovorí v Mat. 24, že v poslednej dobe budú oba duchy tak blízko seba, že ich len vyvolení budú môcť rozoznať, lebo jedine oni nebudú zvedení.

Ako budete môcť od seba rozoznať tie dva duchy? Skúšajte ich Slovom. Ak nehovoria Slovo, sú od zlého. Ako ten zlý zviedol prvé dve nevesty, tak sa pokúsi zviesť aj nevestu týchto posledných dní tým, že ju chce zmiešať s ustanoveniami alebo proste odvrátiť od Slova k nejakému znameniu, ktoré sa jej hodí. Boh však nikdy nepostavil znamenie nad Slovo. Znamenia nasledujú za Slovom, tak ako povedal Eliáš tej žene, podľa Slova Pánovho, aby upiekla najprv jemu koláč. Keď urobila tak, ako hovorilo Slovo, prišlo pravé znamenie. Poď najprv ku Slovu a potom dávaj pozor na zázrak. Semeno Slova bude oživené Duchom.

Ako môže nejaký Bohom poslaný posol veriť len časti Slova a niečo z neho popierať? Pravý prorok Boží v týchto posledných dňoch bude hlásať celé Slovo. Denominácie ho budú nenávidieť. Jeho slová môžu byť také drsné ako tie Jána Krstiteľa, ktorý ich nazval hadím plemenom. Avšak tí vyvolení ich uposlúchnu a budú pripravení pre vzatie. Kráľovské Smeno Abrahámove, s takou vierou ako mal Abrahám, sa bude držať Slova spoločne s ním, pretože sú spoločne predurčení.

Posol posledných dní vystúpi v čase Bohom k tomu určenom. Teraz je konečná doba, ako všetci vieme, lebo Izrael je vo svojej domovine. On príde teraz v každom okamihu, zhodne s Malachiášom. Keď ho uvidíme, bude zasvätený Slovu. Bude nepriamo ukázaný (jasne ostrý v Slove. Zj. 10:7) a Boh obháji jeho službu. Bude kázať pravdu ako Eliáš a bude pripravený pre konečnú skúšku na hore Sion.

Mnohí tomu neporozumejú, pretože boli učení Písmu určitým spôsobom, ktorý považujú za správny. Ak on teraz proti tomu vystúpi, neuveria tomu. I niektorí praví kazatelia tomu poslovi neporozumejú, lebo toho zvodcovia mnoho označujú ako Božiu pravdu.

Avšak tento prorok príde, a ako predchodca prvého príchodu volal: "Hľa, Baránok Boží, Ktorý sníma hriechy sveta", tak bezpochybne zvolá: "Hľa, Baránok Boží, prichádzajúci v sláve." On to urobí, lebo práve tak, ako bol Ján poslom pravdy pre vyvolených, tak je tento posledný posol pre vyvolených a zo Slova zrodenú nevestu."


Úvod
Hore
Späť
Ďalej